Bästa massa Gainer: bulk upp snabbare med de bästa kosttillskott

Funderar du på att få slet ner det lokala gymmet? Stöd din workout regim med ett tillägg som hjälper dig att packa på muskelmassa

Det är viktigt att backa upp någon utbildning regim med lika väl genomtänkt arbete i köket, men det är inte alltid lätt att få alla näringsmässiga stöd din kropp behöver från dina måltider. Det är därför många människor vänder sig till kosttillskott, och när de verkligen behöver packa på muskler snabbt, vänder de sig till massa Gainers.

Mass vinnare är högt kaloriinnehåll kosttillskott som innehåller en stor mängd protein och kolhydrater. De är utformade för att hjälpa dig att lägga vikt och, mer specifikt, muskelmassa. De är användbara för magra typer som inte tillför muskler lätt, tillsammans med människor av alla kroppstyper som tränar mycket intensivt. De kan också hjälpa alla som är underviktiga och kämpar för att få den näring de behöver från sin vanliga diet.

Nedan hittar du våra val av de bästa Mass vinnare tillgängliga just nu, men först, låt oss dyka in i detaljerna du behöver för att hjälpa dig att välja rätt komplement för dig.
Hur man köper den bästa massan Gainer för dig
Hur skiljer sig Mass vinnare från proteinpulver kosttillskott?

Båda kan innehålla generösa delar av protein, men massa vinnare är inriktade på upping din kaloriförbrukning, ja, massivt, så de har också en chunky mängd kolhydrater och vissa fetter i varje portion för att bidra till att uppnå detta mål. För sin del, protein skakar ofta skryta med hur lite de innehåller bortsett från protein, med minimala mängder kolhydrater i en servering. Mass vinnare Pack i kolhydrater och även tenderar att ha mer protein än protein skakar också.
Hur många kalorier innehåller massa Gainer kosttillskott?

Generellt kommer Mass vinnare erbjuda 500 kalorier i en portion som ett minimum, men de kan ha mycket mer, som sträcker sig upp till cirka 1300-1500. Om du tränar hårt med målet att sammanslagningen upp, du behöver konsumera mycket mer än 2500 kalorier för män och 2000 kalorier för kvinnor är det rekommenderat vi konsumerar varje dag, så ta hänsyn till den grova mängden kalorier du får från din vanliga diet när du är se LEKTERANDE ditt tillägg.
Hur mycket protein och kolhydrater kommer jag att få från en massa Gainer?

Du får en hel del både kolhydrater och protein i någon massa Gainer, med förhållandet mellan de två i allmänhet är 2:1 eller 3:1, men detta kommer att variera så se till att du väljer en skaka som passar med din kost planer. När det gäller mängden av varje portion, får du vanligtvis minst 40g protein och 70g och över av kolhydrater, stiger till så mycket som 250G av kolhydrater per portion.
Vilken typ av protein och kolhydrater är bäst?

Många Mass vinnare använder en blandning av vassle och kasein protein. Den förstnämnda absorberas snabbt och den senare långsamt så att du får både en träff av protein efter träningen och även en stadig ström av det hela dagen. När det gäller vassleprotein, isolera är renare i termer av mängden protein den innehåller än koncentrat och det är också absorberas snabbare, så leta efter massa vinnare som använder isolera eller en blandning av koncentrat och isoler.

På carb sidan av saken, vill du inte bara en massa socker i din skaka, även om det hjälper att rack upp kalorier och fylla på energireserver efter en intensiv session. Leta efter komplexa carb källor som havre pulver för extra fiber och en ihållande frisättning av energi, tillsammans med några enkla kolhydrater för att hjälpa dig att tanka.